Alla inlägg den 20 februari 2012

Av Sara Andersson - 20 februari 2012 21:52

Hejhej!


Detta kommer nog dessverre bli det sista inlägget för idag men det gör väll inget? För jag kommer ju blogga när jag vaknar imorgon och imorgon ska jag upp lite tidigare iaf innan mamma kommer hem och hon kommer hem vid 9tiden. För jag ska vika tvätt så jag stiger upp halv nio, tror jag.


Nu blire Big brother på tv11. Missa det igår men det tar jag igen imorgon. Och imorgon ska jag till bibblan med mamma och sådant mys! Så nu ska det börja, så vi hörs imorgon.


Puss!

Av Sara Andersson - 20 februari 2012 21:40

Det som är inne och ute nu är det här:


Håret:

  Inne: Knut Ute: Synliga hårförlägningar.


Kläder:

Cate Blanchett (första bilden)  Inne: Metallkläningar Ute: Vita kläningar får vänta tills sommaren.


Cholé (andra bilden) Inne: Byxdress  Ute:  Piratbyxor


Lydia Hearst (tredje bilden) Inne: Knästrumpor i stövlar. Ute: Hudfärgade strumpbyxor.




Håret:

 

 

 

Cholé (första bilden) Inne: Volym Ute: Vråltight


Issey Miyake (andra bilden) Inne: Pälsdetaljer Ute: Strassdateljer


Sonia Rykiel (tredje bilden) Inne: Mixa en stickad basker med en kläning. Ute: För färgmatchad



Av Sara Andersson - 20 februari 2012 21:32

Här kommer en liten lista vad jag hoppas jag kommer köpa.


  Om det är billigt så vill jag hellst köpa dom här super snygga tretorn ridstövlarna.

 

  Vita ridbyxor kommer jag förmodligen köpa för när jag ska börja tävla så behöver jag ju det

 

  Ridstrumpor kommer jag nog också köpa fast jag redan har några men man

                                                  
          kan ju alltid lava på lite i förådet, eller? haha xd

 

Och så kommer jag ju förmodligen köpa mycket mera om det kommer vara billigt där, och det hoppas jag verkligen att det kommer vara. Och tyvärr så har jag ju ingen häst så jag kan ju inte direkt köpa saker till en häst mera än ryktsaker och sådant. :((

Av Sara Andersson - 20 februari 2012 20:37

Hejhej!


När jag skulle göra ett inlägg lite tidigare idag kom pappa in och sa att vi skulle upp till farmor och äta så jag fick stänga av allt på datan och sen gå till farmor. När vi hade ätit och skulle hem så sa pappa att han tyckte att jag skulle med ut till snickeriet och hjälpa till med att sätta gummi på former. Så det gjorde jag och tjänade lite pengar men det var inte så jätte mycket igentligen. När vi kom in så satt jag mig vid datan men då ville pappa sätta sig och kolla på ett avsnitt av Äkta människor och datan är ju påsettochvis hans så jag fick gå och kolla på tv. Och sen nu för en liten stund sen när jag hade satt mig vid datan sa pappa att jag skulle gå ut med hundarna så det har jag gjort nu.


Vi har en granne som också har en hund i vår gata och våra hundar och den hunden är inte direkt vänner. När jag kom ut så kollade jag upp och såg att dom inte var ute och gick så då tänkte jag att jag går uppåt en bit och sen hem igen. Så det gjorde jag men sen när vi gick förbi den hundens hus så kom han ut och det blev tyvärr ett litet bråk mellan dom för jag kunde inte hålla emot men som tur blev det inga skador och det blev jag glad för. :)


Jag kommer förmodigen göra några inlägg nu så det kommer lite men kl.21 är 2½ män (nya avsnitt) och det ska jag se och sen ska jag förmodligen se Big Brother men vi får se vad pappa säger om det. Och tyvärr blev det inte att jag sov med Emelie idag men det ska vi försöka göra någon annan dag i veckan. :)


Puss!


och förlåt att det inte kommer några bilder för jag orkar inte låna blider från Google.se och jag orkar inte ladda in bilder i familjens data men det ska jag nog göra imorgon för nu hinner jag verkligen inte.

Av Sara Andersson - 20 februari 2012 14:43

En liten snabbis upptadering så att ni vet att jag lever. Nu ska jag upp på rummet och hjälpa mamma med att vika tvätt och medans jag gör det kommer jag kolla tv och äta glass. Mums! Senare idag kommer jag nog göra ett litet inlägg om mode men vi får se om jag hittar något bra modetips jag kan ge er.


Kommer också visa er en liten önskelista till göteborgs horse show och tyvärr kommer det inte bli något collage för det finns ingen redigerings program på familjens data. Och jag får sitta vid denna för att vi inte har internet i raoutern så vi har det bara på familjens men det funkar hellt okej för mig förutom när jag ska redigera bilder för picnik är inte ett dugg alls bra!


Men now; Glass ;D


Puss!

Av Sara Andersson - 20 februari 2012 13:44

Hej söta bloggläsare, om jag ens har någon än. Hehe ^^


Hela denna veckan har jag lov och det är verkligen jätte skönt att vi har det! Och vi brukar åka skidor varje år men det är också Göteborgs horse show varje gång på sportlovet och jag tycker det är lite irrterande att jag inte kan gå på det för vi är och åker skidor. Men i år blev det ändrande planer vi stannar hemma och sticker till Göteborg och går och kollar på showen. Ni fattar inte hur glad jag blev för det. Jag kommer givetvis ta med min kamra så när jag kommer hem så kommer ni få massvis med bilder men det är inte förens slutet på veckan detta kommer hända men det gör absolut ingenting!


   


Igår när jag kom hem från farmor och farfar med mamma och pappa(söndagsmiddag, som vi brukar äta uppe hos dom varje söndag kl.12) så tyckte både jag och mamma att vi skulle hitta på något att göra så det inte blev en sådan tradig eftermiddag så kom vi på att vi var lite sugna på att gå på bio. Vi snackade med pappa och han tyckte att det lät bra och så ringde vi till en annan familj och frågade dom om dom ville hänga med och se En gång i phuket och det ville dom gärna. Så vid 6 tiden stack vi över till dom och hämtade dom och sen kl.18.15 var vi inne på bian och kl.19.00 började filmen. Strax innan filmen började kom Henke Larsson in och satt sig på vår rad och skulle kolla på samma film som oss. Fatta vad coolt det var, tyckte mamma och dom andra, eller okej, jag tyckte också att det var liiite coolt men inte så lika coolt om t.ex Tinne (dressyrsjärna) kom in och satt sig. Haha :)

 

Verkligen sevärd! :D<3

 

Idag har jag bara slappat mest hela förmiddagen för mamma och pappa är iväg och jobbar. Ikväll ska jag kanske till Emelie och sova där men jag vet inte riktigt än för hon mår lite illa just nu. Men hon tror att det kan gå bort och det hoppas jag verkligen att det också kommer göra. :D


Och ursäkta att det blev ett långt inlägg men jag hoppas att det var mycket roligt att läsa.


Puss!


Om mig

 

Jag är en glad och sprallig tjej på 14 år, snart 15 år. Jag älskar att fotografera och hålla på med hästar. Älskar också mode och allt sådant och min mamma tycker att jag kan designa väldigt fina kläder och hon hoppas jag kommer långt med det. Jag tycker också mycket om att läsa böcker men jag är inte direkt en boknörd. haha xd. På min fritid så är jag mest med kompisar och är i stallet ungefär 3 gånger varje vecka och så får jag ju plugga mycket också till skolan så jag inte kuggar. :)

Om bloggen

I denna blogg kommer jag mest blogga om min vardag och fotografering och troligtvis kommer jag blogga om mode och lite om hästlivet.  Jag hoppas att ni kommer tycka om det jag kommer blogga om och om ni inte gör det säg gärna till och säg till vad jag ska ändra så kan jag nog försöka fixa det.

Hej så länge! :)

   

me

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012
>>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards